V dílnách AG motorsport race cars se přes zimu připravovaly závodní automobily Osella PA30 pro starty v Mistrovství Evropy a BMW M3 pro starty v Histo Cup.
Motor z Oselly, který byl na repasi u firmy LRM v Itálii po všech peripetiích se zavřenými hranicemi došel v dubnu. V rámci Mistrovství Evropy byly zrušeny všechny závody. Petr Vítek se tak v závodním speciálu nesvezl ani kilometr. Už to vypadalo, že ano, že se Petr sveze alespoň v rámci Maverick Rescue Euro Cup na rychlé trati v Lanškrouně, ale osud tomu chtěl jinak. Bohužel první tréninková jízda byla tragická pro kamaráda a našeho aktuálního souseda v depu Jirku Lose a Petr Vítek se stejně, jako někteří další závodníci rozhodl z piety do závodu nenastoupit.
Na voze BMW M3 se ladila elektronika, byl dodán airbox, nová převodovka a vůz prošel odtučňovací kůrou. Mechanici AG motorsport race cars Petr Vítek, Zdeněk Havelka a Dalibor Chmel se tak rozhodně nenudili.
Pro jezdce Miroslava Švece, startujícím s BMW M3 v Histo Cup
postupně od dubna pořadatel neustále posouval všechny závody. Vše se zlomilo v červenci, kdy najednou vše akcelerovalo. Každý 2-3 týden nás čekal závodní víkend, čítající dva závody, takže prostor pro cestování a pro přípravu techniky byl minimální. Pro případnou fatální chybu na závodech vlastně žádný. Vzhledem k nemožnosti testování vozu se až při závodě projevilo jiné proudění vzduchu pod kapotou (nový airbox) a proto se malé úpravy děly přímo na závodech. Vynikající práci odvedli toho času mechanik Petr Vítek jemuž zdatně pomáhal nový mechanik Jan Chvojka.
postupně od dubna pořadatel neustále posouval všechny závody. Vše se zlomilo v červenci, kdy najednou vše akcelerovalo. Každý 2-3 týden nás čekal závodní víkend, čítající dva závody, takže prostor pro cestování a pro přípravu techniky byl minimální. Pro případnou fatální chybu na závodech vlastně žádný. Vzhledem k nemožnosti testování vozu se až při závodě projevilo jiné proudění vzduchu pod kapotou (nový airbox) a proto se malé úpravy děly přímo na závodech. Vynikající práci odvedli toho času mechanik Petr Vítek jemuž zdatně pomáhal nový mechanik Jan Chvojka.
Nakonec se vše povedlo a jezdec Miroslav Švec se stal Mezinárodním mistrem Rakouska historických vozů v kategorii Youngtimer do 3000 ccm. za což dostal od sarkastických pořadatelů medaili ve tvaru koronaviru, že prý ať si jednou na tu divnou sezónu v budoucnu vzpomeneme.
Vzhledem k tomu, že Miroslava Švece závodění opravdu baví, rozhodli jsme se k přestavbě vozu na GTR, jež právě probíhá v dílnách AG motorsport race cars. Vůz tak dostane nový diferenciál, sekvenční převodovku, máme lépe vyztuženou karosérii a dojde k rozšíření vozu. Dále také pokračuje projekt formule 3 Dallara 398, která byla rozebrána do šroubku a postupně se dává dohromady. Pokud vše půjde podle plánu, v sezóně 2021 dojde k prvním testům a snad i závodům s jezdcem Petrem Vítkem. Jezdci Climart racing týmu se tak těší na sezónu 2021.
O probíhajících pracech na závodních vozech Vás budeme postupně informovat.
Rádi bychom poděkovali všem mechanikům, zvláště pak Zdeňkovi Havelkovi, Lence Vítkové za administrativní práce a vytváření super zázemí, Filipovi Žídkovi za PR a pěkné foto, přátelům, fanouškům a reklamním partnerům :
CLIMART
titulární partner