První čtvrtinu letošní závodní sezóny Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu má za sebou AG Motorsport Race Cars a jeho jezdec Petr Vítek. Účastí na dvojici závodů v portugalské Falperře a španělském Al Fito završil tým úvodní porci závodních klání, kde tradičně bojuje v kategorii 2 mezi sportovními prototypy.
Do Portugalska, kde pyrenejská část závodů startovala, přijížděl Petr Vítek s myšlenkami na zrychlení, když ho na předchozím závodě v Rakousku trápily technické problémy. Přímořská poloha závodní tratě si ale připravila pro účastníky letošního ročníku závodu Rampa da Falperra nehostinné podmínky a závodní vozy se musely potýkat s náročnými podmínkami v podobě deště a nečistot na trati. Jezdci kategorie 2 se nakonec rozhodli vzhledem k podmínkám účast v závodu odříct. Portugalský závod tak do celkového pořadí letošní sezóny nezasáhl. Naděje na lepší situaci pro závodní jízdy tak obrátilo kompletní startovní pole na následující závod ve Španělsku.
Al Fito – španělská vrchařská legenda je jednou z nejkontroverznějších tratí celého kalendáře ME. Horší bezpečnostní podmínky, velká nerovnost trati, technicky náročná trať s fantastickými fanoušky, kterých je pravidelně podél trati desítky tisíc. Petr Vítek se ve Španělsku musel už od tréninkových jízd potýkat s neoptimálním nastavením podvozku:“Jsme stále s naším novým vozem na začátku. Učíme se jednotlivé tratě a využití nastavení podvozku. Bohužel zatím nemáme potřebné díly, tak abychom mohli volit různé setupy Oselly. Na španělské trati hodně ztrácíme, díky příliš tuhému podvozku, který na nerovné trati odskakuje a jen těžko se s tím závodí,“ poodhalil své potíže s vozem Petr Vítek. Závodní jízdy se odehrávali ve španělském Fito za dešťových přeháněk, kdy byly jízdy vždy odjety za rozdílných podmínek. Osychající trať byla velmi zrádná na což doplatila celá řada jezdců. Petr Vítek se s podmínkami na trati vypořádal jízdami, kterému ve výsledku zajistily třetí místo za Simone Faggiolim a domácí Angelou Vilarino. Do celkového hodnocení šampionátu mu tento výsledek přinesl celkový zisk 15 bodů, které přidal k desítce z rakouského Rechbergu.
Pro tým AG Motorsport Race Cars bude nyní Mistrovství Evropy pokračovat tím nejdůležitějším závodem celého kalendáře. Petr Vítek se totiž představí s Osellou PA30 Zytek na domácím Ecce Homo, kde se jistě bude chtít domácím fanouškům představit v tom nejlepším světle… Ecce Homo Šternberk je tradičně plánováno na začátek června v termínu 4. – 5. 6. …