Další závod v kalendáři Mistrovství Evropy v Závodech automobilů do vrchu se konal ve slovinské Ilirské Bistrici.
V sobotu jsme absolvovali tři tréninkové jízdy. První na suchu, druhou na oslizlé trati a třetí opět na trati suché. Všechny jízdy jsme odjeli, technika fungovala a jezdec Petr Vítek byl spokojen. Mechanici byli šťastní, že konečně mohou něco opravovat, protože v poslední jízdě si pan jezdec lehce odstrčil svým karbonovým spoilerem část retardéru z pneumatik z cesty, o čemž prý nevěděl.
V neděli byly na programu dvě závodní jízdy. V nich Petr Vítek s časy 2:10,4 a 2:11,9 (součet 4:22,3) skončil na čtvrtém místě mezi sportovními prototypy a na osmém místě celkově v rámci Mistrovství Evropy. Navíc si posunul své maximum na této trati o cca sedm sekund.
Vyjádření jezdce v pátek: „Ta trať je takový nesmysl, že nechápu, co tady děláme“.
Vyjádření jezdce v sobotu: „Trať jsem asi pochopil a je opravdu těžká“.
Vyjádření jezdce v neděli: „Ta trať je skvělá“.
Ano, vyskytly se drobné problémy s technikou, konkrétně s řazením, ale naštěstí až při svozu. Na jejich odstranění průběžně pracujeme.
Objektivně je potřeba ještě ocenit výkon Francouze Goeffreyho Schatze, který sice nebodoval do hodnocení Mistrovství Evropy, ale jízdu od jízdy se na trati, kde v životě nejel, zlepšoval a svým časem ve druhé závodní jízdě zaostal o pouhých sedm desetin sekundy za čerstvým rekordem tratě, který v první závodní jízdě zajel Ital Simone Faggioli.
Sezóna se pomalu chýlí ke konci. Čeká nás ještě závod v Chorvatsku a pak dva závodní víkendy v rámci Histo-Cup Austria na Salzburgring a na Red Bull Ring.