Jako by se opakovala historie, bohužel pro tým AG Motorsport Race Cars. Loni jsme ze Šternberka odváželi Osellu po destrukci motoru kvůli šroubu v sání motoru, v letošním roce zase kvůli špatné práci elektronika opět odstoupení ze závodu se zničeným motorem.
Šternberk měl být odrazovým můstkem letošní sezóny, kdy bylo v plánu vrátit se do seriálu mistrovství Evropy a pokusit se alespoň částečně napravit vynechané závody z úvodu sezóny. Tým totiž věděl od začátku sezóny, že kondice motoru a převodovky není 100% a tak chtěl v maximální míře vše odladit během závodů FIA evropského poháru v Polsku na Slovensku a minulý týden v Itálii. Série technických problémů a snahy o jejich odstranění přivedl AG Motorsport Race Cars až do Šternberka. Na domácí trati mělo již být vše 100% a všichni příznivci týmu věřili, že tomu tak i bude…
Tvrdá práce celého osazenstva „modré party“ přinesla naději v úvodu závodního víkendu. Technik Simone Faggioliho pomohl odstranit problém s řazením, který zapříčinil neúspěch ve Verzegnisu a hned v prvním tréninku si Petr Vítek vychutnal naplno jízdu bez potíží: „Perfektní! Osella konečně jela tak, jak jsem si já i celý tým představoval. Pomoc italského technika Fernandina přinesla kýžený posun našeho řadícího systému tam, kde měl být již na začátku sezóny. Bohužel motorsport je v tomto ohledu velmi krutý a my jsme kvůli špatné práci dodavatele elektroniky ztratili půl sezóny,“ hodnotil vstup do závodu Ecce Homo Petr Vítek.
Nadšení týmu bylo velké. Konečně závodíme! Dlouho tato „iluze“ netrvala. Během druhé tréninkové jízdy se z vysílaček pořadatelů ozvala informace, že modrá Osella PA30 hoří na trati… Petr Vítek byl v pořádku, ale z motoru unikl olej a na horkém výfukovém potrubí vzplál. Škody po požáru naštěstí nebyly velké, ale závod pro AG Motorsport Race Cars skončil v slzách – slzách olejových…
Nejen závod byl u konce, ale i sezóna, protože na motoru došlo k poškození a opět musí putovat k motoráři a tím pádem nebudeme možno absolvovat nejnabitější část sezóny – tady ta zmiňovaná paralela z loňským rokem, která byla zmíněna v úvodu reportu.
Ecce Homo tedy pohřbilo naděje AG Motorsport Race Cars na normální průběh zbytku letošní sezóny. Opět jsme nuceni opravovat pohonnou jednotku, opět jsme nuceni čekat na motor místo závodění… Naděje umírá poslední… Věříme…