Nová strategie pro závodní sezónu jako reakce na problematický úvod letošní závodní sezóny. To je novinka, kterou musel AG Motorsport Race Cars řešit situaci po vynechání úvodního závodu ME na Rechbergu.
AG Motorsport Race Cars se úvodem motoristické sezóny protrápil s technickými problémy Oselly PA30, které zhatily původní plány s účastí v Mistrovství Evropy ZAV. Při prvním testování na brněnském okruhu vypověděl službu regulátor tlaku oleje, který zajišťuje mazání motoru. Řešení bylo časově náročné a s blížícím se zahájením evropského šampionátu 2017 na rakouském Rechbergu se vše značně zkomplikovalo: „Motorsport je k našemu týmu za poslední dobu velmi krutý. Mysleli jsme, že jsme si svoji porci smůly vybrali již loni, kdy nás zastavila smolná porucha motoru na Ecce Homo a následná čtyřměsíční pauza nás prakticky vyřadila z celé sezóny. Přes zimu jsme hodně pracovali na přípravě vozu, abychom byli letos připraveni dohnat ztracený čas z loňska, kdy jsme nemohli sbírat zkušenosti. Jak se ukázalo v Brně ani to nestačilo, abychom se mohli naplno rozjet do letošní sezóny. Místo početné porce kilometrů v Brně jsme laborovali nad problémem s mazáním motoru a místo ujetých kilometrů a sbírání zkušeností jsme demontovali motor… Bohužel v daný moment nešlo jen o motor, měli jsme v plánu vyzkoušet několik nových věcí na Oselle a nebudu skrývat, že i já osobně bych se potřeboval dostat do jezdecké pohody, bez najetých kilometrů a potřebného ověření techniky se těžko bojuje proti evropské špičce,“ informoval o situaci týmu Petr Vítek.
Účast na rakouském Rechbergu nakonec nebyla možná a tým musel zareagovat na zmíněné nedostatky s ověřením Oselly. Problematické dubnové počasí navíc hatilo další prostor pro testování až termín v týdnu před portugalským a španělským závodem byl první možností, kdy se mohl opět Petr Vítek posadit do svého speciálu. S vozem se proháněl na polském okruhu a po velmi dlouhé době mohl tým hovořit o spokojenosti a funkčnosti vozu, se kterým bude v nejbližší době nastupovat v rámci Mezinárodního poháru FIA: „Zvážili jsme situaci okolo našich možností pro začátek sezóny. Tým i jezdec potřebují nasbírat co nejvíce zkušeností, proto jsme zvolili účast při závodech FIA poháru, kde nás čeká větší porce kilometrů než při závodech evropského šampionátu. Máme v plánu polskou Zaluž, slovenskou Jahodnou a když bude vše fungovat zamíříme i na italský Verzegnis. Následovat bude samozřejmě Ecce Homo ve Šternberku v ideálním případě budeme rozjetí, se zkušenostmi a s fungující Osellou. Takové máme plány a věříme, že se nám podaří je naplnit,“ nastínil Petr Vítek pozměněnou strategii pro úvod sezóny 2017.
Program týmu tedy bude o nejbližším víkendu odstartován u ukrajinských hranic na polské Zaluži, kde bude druhým podnikem pokračovat FIA International Cup a Petr Vítek s Osellou PA30 Zytek bude startovat ve skupině E2-SC za Climart ACR Enginnering Team.